Partea a 2-a

Domnitorul si Primul Ministru

Domnitorul şi Primul Ministru
Alexandru Ioan Cuza a fost primul domnitor al Principatelor Unite ;
a reprezentat Galaţiul în divanul ad-hoc de la Iaşi.

Prince and Prime Minister
Alexandru Ioan Cuza was the first ruler of the United Principalities;
he represented Galati in the ad-hoc divan in Iasi.

.

Elicea

Elicea
Construcţia este un monument aniversar: 80 de ani de la înfiinţarea Şantierului Naval Galaţi
Este locul de întâlnire al tineretului gălăţean.

The propeller
The construction is an anniversary monument: 80 years since the establishment of Galati shipyard.
It is the meeting place for the youth of Galati.

.

Fantana la Gradina

Fântană la Gradina Publică
Parcul a fost construit în anul 1864 prin grija pârcalabului Iorgu Ghica.

The Fountain of the Public Gardens:
The park was arranged in 1864 due to the work of Iorgu Ghica .

.

Inundatie pe str Portului

Inundaţie pe strada Portului
Strada care se întindea de-a lungul Dunării era principalul spaţiu comercial al oraşului. Pe lângă activităţile comerciale strada Portului mai găzduia numeroase instituţii  care au marcat istoria Galaţiului.

Flooding in Portului Street
The street running along the Danube river was the main trade location in the city . In addition to trading, the Portului street also hosted a large number of
institutions that marked the history of Galati.

.

Poarta spre Delta

Poartă spre Deltă
De la Galaţi se pleca cu vaporul de pasageri către Tulcea sau Sulina.
Cursele erau făcute de vapoare cu capactate mai mare dar lente
precum Muntenia sau cu Săgeata.

A Gate to the Danube Delta
From Galati a passenger vessel used to bound for Tulcea or Sulina.
The regular trips were carried out by large and slow ships, like Muntenia or Sageata.

.

Podul unui vis

Podul dintr-un vis
Gălăţenii şi-au dorit dintotdeauna un pod care să rezolve
problemele de transport peste fluviu. Invesţia ar fi urmat să aducă
beneficii imediate în sistemul economic al oraşului.

The Bridge of a Dream
Galati inhabitants have always desired a bridge over the Danube
able to cope with the transportation problems. The investment was expected
to bring immediate profit to the city economy.

.

Restaurantul Universitatii

Restaurantul Universităţii
Clădirea la a cărui parter a funcţionat restaurantul a fost una dintre
cele mai impozante construcţii de pe strada Domnească.

The University Restaurant
The building, in which ground floor the university restaurant operated,
had been one of the most imposing buildings on the Royal Street.

.

Slepul

Şlepurile
Corpurile plutitoare de pe fluvii au constituit întotdeauna adăpost pentru familiile nevoiaşe.
Lucrătorii de pe ape mai au şi astăzi drept Casă şlepul sau pontonul.

Barges
The floating crafts had always been shelter for the poor.
The water workers still have their homes on barges or pontoons.

.

Teatrul

Teatrul dramatic
1955 – “Teatrul de stat” Galaţi îşi începe activitatea artistică într-o clădire
care s-a ridicat în perioada 1924 – 1941.

The Drama Theatre
1955 – the “State Theatre” in Galati began its artistic activity in a building
erected in the period 1924-1941.

.

Trambulina

Trambulina
Turnul de televiziune a fost inaugurat în 1978. Are înălţimea de 130m.
În afară de dotările tehnice, turnul are un restaurant pe două niveluri:
la parter şi la înălţimea de 86 de metri.

The trampoline
The television tower was inaugurated in 1978. Its height is 130m.
Beside the technical facilities, the tower has two restaurants
on the ground floor and at 86 m height.

.

Tramvaiul rasturnat

Tramvaiul răsturnat
În anul 1895 apare „Acte constitutif et statuts de la societé anonyme d’explotation des tramways de Galatz et de Roumanie”, care atestă dotarea oraşului cu cel mai modern mijloc de transport al vremii.

The Capsized Tram
In 1895 it is issued “ Acte constitutive et statuts de la societe anonyme d’explotattion des tramways de Galatz et de Roumanie “, attesting the city provision with the most advanced means of transportation of the time.

.

Leave a comment